onsdag 1 oktober 2014

Sjukstuga

Höst är ju helt uppenbarligen även lika med VAB, det går ju inte ta miste på. Förra veckan var det ju Oliver som var hängig (iofs första gången jag är hemma med honom på över ett år), men då gick det ju att jobba hemifrån så då slapp jag VABba "på riktigt". Idag är jag däremot hemma med Lukas som har en riktigt ful hosta och är snorig (samma som jag också släpat runt på ett tag, känns som hela familjen smittar varandra hela tiden), och jag har redan insett att det inte direkt går att jobba med honom hemma.

Är man sjuk får man kolla film o mysa i onepiece. 
Det är ju lite mycket att göra på jobbet nu (hahahaha), så det känns lagom stressande att missa en dag just nu, men maken kan ju inte ta alla VAB-dagar heller så det är bara att acceptera läget. Fast inte sänker det stresshormonerna direkt... Kom i alla fall iväg på lunchträning igår, det hjälpte en del åtminstone.

Sjuklingen ropar, dags att gå.



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar