tisdag 2 oktober 2012

Sommardrömmar

I går på lunchen berättade en av kollegorna att hon varit på Falkenbergs SPA i helgen, det lät heeeelt ljuvligt! Blev väldigt sugen på att åka själv, men då får det antingen bli som en tjej-grej eller så får vi åka hela familjen, barnvakt en hel helg till känns inte så aktuellt just nu. Men sen var det ju det att jag blev allmänt ressugen när man började tänka på det, så då började jag kika runt lite efter nåt hus eller lägenhet att hyra på Franska Rivieran - det är ju dit jag skulle vilja bila nästa sommar. 

Om jag får önska så blir det ungefär 3 veckor totalt, 3 dagar ner, 2 veckor på plats och 4 dagar på vägen hem. Sen var det inte riktigt lika billigt som jag kom ihåg (kan det vara för att jag tänker på när vi bilade med familjen när jag bodde hemma för 15 år sedan?), så vi får väl se hur långt pengarna räcker. Med ett eget kök kan man ju i alla fall styra över matkostnaderna lite - det blir nog inte så mycket dyrare än att vara hemma (speciellt när man är uttråkad på sommaren och helst vill göra nåt roligt varje dag). Hittade ett litet ställe med egen pool, det var bara 40 kvm, men det räcker ju för oss i 2 veckor... Ska nog kika lite närmare på det i kväll tror jag!

Det är väl ändå inte för tidigt att börja planera semester eller? Det är ju bara 9-10 månader kvar, det är ju nästan ingenting...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar