onsdag 29 maj 2013

Bröllopsdag

I går var det hela 8 år sedan vi gifte oss! Det kan inte stämma, känns det som, men helskotta vad fort åren går... Till hösten har vi varit ihop i 14 år!?!
Det är ju en väldigt trevlig att ha bröllop på ändå, så otroligt vackert ute nu!
Här är vårt ena äppelträd som står i full blom. 
I vilket fall är nu äntligen maken tillbaka från jobbresan till Budapest. Han hade haft det jättebra, och med sig hem hade han lite presenter till barnen och en fin kashmirsjal till mig. Dessutom (bäst av allt) hade han med sig lite goda korvar och en burk gåslever! Har faktiskt aldrig ätit det, så det ska bli väldigt spännande att prova... Kändes lite knasigt att äta det en trött tisdag däremot, så det sparar vi nog till på fredag. Men hur äter man det? På nån toast / crostini ser det ut som när jag googlar, men är det någon som har nåt annat förslag? Igår blev det lite goda korvar, skinka och vin istället, inte dumt det heller och väldigt lyxigt en tisdagkväll =)
Väldigt gott vin, om nån vill ha tips på rödvin!
Lättdrucket dessutom... 
Jag hade ju sömnbrist sedan helgen, och den har inte blivit bättre av att Lukas blev täppt i näsan nu när maken kom hem - han vaknar stup i kvarten och är rätt arg, och det duger bara om han får sova med sitt huvud på mitt bröst tydligen. Något obekvämt... Trots en oerhört svackande motivation och brist på ork så tänkte jag i alla fall göra premiär på att springa hem från jobbet - tisdagar och torsdagar har jag ändå inte bilen och hem ska jag ju. Dessutom tror jag nästan att jag hellre springer än åker buss... =P
Tog en kort paus i backen upp för att fota utsikten, det är sjukt vackert häromkring ändå!
Döm min förvåning när det faktiskt gick skitbra, rent ut sagt! Jag körde intervall - 1 min snabb gång, 1½ minut jogging och 30 sekunder sprint - hela vägen, och på knappa 32 minuter kom jag nästan 6 km (5.90), jag tog alltså 5 km på ca 27 minuter! Otroligt glad för det, mitt mål har ju varit 5km på under 30 minuter =) Backen upp gick jag mest i sen (stannade runkeeper vid statoil nedanför backen), småjoggade bara där det är lite flackare. Vilken skillnad det var ändå att springa på plan mark! Mycket lättare...

Ok, det fick bli en bild på huset med. Nu är första delen av panelen satt och målad, idag börjar
de med de yttre brädorna!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar