onsdag 8 maj 2013

Målbild

Insåg en sak i går kväll när jag slösurfade lite inspiration på några träningsbloggar, det finns väldigt många olika målbilder för hur man vill se ut när man tränar mycket. Nu tränar jag mest för att jag mår bra av det, men självklart vill man även se bra ut. För mig så ser en snygg, vältränad kropp ut ungefär så här:


Eller så här:

Bilderna lånade från Malin Jensens träningsblogg - hon brukar ha fina motivationsbilder. 
Alltså kvinnliga former och en fast kropp, fast inte direkt "musklig". Motsatsen för MIG då är den här bilden:

Från Annas sida. Förlåt Anna. 
Alltså när det blir senigt, hårt och okvinnligt. Men det knepiga är ju att de flesta (speciellt tjejer) verkar tro att man blir så här när man tränar tungt på gym, men det är ju faktiskt samma typ av träning som ligger bakom de översta bilderna med. Till en viss del handlar det ju om att balansera fettprocenten, är man för mager så blir det senigt och hårt, en viss del är gener, men tränar man inte så där riktigt extremt som Anna gör så blir det inte den typen av kropp man får.

Sen lägger jag inte värdering i hur folk ser ut, men jag har ju såklart en bild av vad jag SJÄLV tycker är en vacker, vältränad kropp! Hur ser din perfekta bild ut?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar