lördag 4 maj 2013

En blandad kompott

Idag fick vi lite oplanerat barnvakt på förmiddagen igen, så för en gångs skull kunde även maken hänga med på vår traditionella lördagsträning - väldigt trevligt! Idag var vi hela 11 vuxna och 2 barn, lite problematiskt att få plats allihop när vi skulle fika efter, men vi kröp ihop utomhus vid Bryggan i blåsten så det gick bra ändå. Alla tränar ju inte samma sak, några körde gym och en hel del körde dans aerobics. Det ligger ju inte riktigt inom min "comfort zone", men jag ska hoppa med nån gång framöver ändå, man ska ju testa allt en gång ;-)

Här hemma blev det rätt mycket att göra, en del städning inne, maken körde skräp ute, och så har jag försökt få undan och röja upp lite vinterkläder och kläder som varit allmänt för stora ett bra tag nu. Känner mig tämligen färdig vid det här laget...

Tänkte i alla fall bjuda på lite bilder från häromdagen:

Liiiiite tidigt, men vi försökte oss på några vitsippebilder jag och Oliver, tror det var på min födelsedag i onsdags. 
Plocka blommor är rätt kul tydligen, annars är han inte någon
jätte-fantast av att vara ute i skogen. Inte för att vi är det så ofta...
*dåligt mamma-samvete*
Det är lite svårt att få Oliver att se helt naturlig ut när man fotar, om han inte gör något annat samtidigt, men det här fotot blev riktigt bra. Stor han är, min fina pojk!
När det gäller den här lille killen så har det visat sig vara väldigt bra att använda sig av sport-funktionen i kameran. För stilla, det är man inte om man inte måste (och knappt ens då)!
Sådär, nu känner jag mig tämligen slutkörd och tänker sätta mig och glo på TV en stund, eller kanske läsa lite på min platta. I morgon kommer makens syster med familj och hälsar på, det ska bli jättekul!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar