måndag 6 maj 2013

Måndag - den nya fredagen?

Idag har det varit en nästan helt perfekt dag - inte minst för att det var så varmt att det var skönt att gå i bara t-shirt ute (ja, och byxor då såklart). Morgonen började bra, maken fick ta en snabb vända hemåt för att möta upp med grävaren som började med vår grund idag (snabba puckar!), och sedan hade vi bestämt lunch-date med träning.

Tanken är väl att maken ska börja gymma lite med, stillasittande jobb är ju inte så skonsamt mot kroppen, och jag håller på och visar honom lite av det lilla jag lärt mig på de här 5 månaderna jag har hållit på. De första två passen avverkade vi i lördags, och idag var det pass 3 - rygg, så vi träffades nere i stan lite innan lunch och gick igenom det passet med. Jätteskönt med lunchträning, och dessutom följde vi upp genom att äta lunch på uteserveringen på NEO, där vi satt i bara t-shirt och åt. Helt fantastiskt!
Lite speciella förberedelser inför GameFair (jaktmässan) - att ställa i ordning en savann där vi kan ställa en massa uppstoppade djur. Man kan ju inte säga att det är ett enformigt arbete i alla fall!
Därpå var det fullt ös på jobbet resten av dagen, sen hem och hämta barnen. Det kändes lite synd att bara åka hem i det fina vädret, så förutom mina egna barn fick en av Olivers kompisar hänga med oxå, och så åkte vi till stadsparken där det blev varsin glass i solen och lek i lekparken. Skönt! Sen hemåt igen, snabbt som ögat, för att byta om till kickboxingen - nu när inte maken kör MMA mer så har jag ibland möjlighet att få sparras på måndagar, väldigt roligt! Sparringen gick i 180 och var som vanligt vansinnigt jobbig (min kondition är inte tillbaka än efter min lilla sjuk-svacka) och som vanligt också vansinnigt rolig. Nu har jag däckat ut i soffan här hemma, trött, glad och fulltankad med sol och värme - jag hoppas bara att ni haft en lika bra dag som jag har haft!
En liten klätterapa.
Eller ja, två förresten =)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar