tisdag 10 september 2013

Tack och lov för pannkakor!

Öööööhhh... Nu har jag suttit helt stilla i fåtöljen i lite drygt en timme, och jag tänker inte röra mig ur fläcken förrän jag ska släpa mig in till sängen....

Jag fick nämligen för mig att springa hem från jobbet idag. Det är ju rätt skönt att komma ut lite och rensa huvudet, och dessutom hade jag inte bilen så det kändes som en bra idé. Tills jag började springa, vill säga... Gud vad trögt det gick idag, släpade mig fram (iofs utan att gå) i långsamt tempo utmed hela vätterstranden på ca 30 minuter (5 km) och sen tog det 30 minuter till att ta sig resterande 3 km uppför Dunkehallabacken. Knäna känns ungefär som vattenmeloner och jag är sååååå trött, hade det inte varit för pannkaksmiraklet (dvs jag kände pannkaksdoft mitt i dunkehallabacken och kom på att jag skulle äta det när jag kom hem) så tror jag att jag hade satt mig nånstans mitt i backen ;-) Kan förresten meddela att de pannkakorna, med lite nutella på, kan ha varit nåt av det godaste jag ätit.....

I morgon bitti ska jag göra något jag har tänkt göra vid flera tillfällen tidigare i livet, men då har jag antingen varit gravid eller haft en nyföding (varför jag nu bara kommit på det vid dessa tillfällen vet jag inte), jag ska nämligen till blodcentralen och kolla om jag kan få lämna blod. Eftersom jag inte är spruträdd så känns det bra att få kunna ge något till de som behöver det helt enkelt.

Nu orkar jag inte ens röra fingrarna mer, nu ska jag bara sitta still och helt passivt insupa vad som nu råkar vara på TV.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar