torsdag 19 september 2013

'til you drop...

*Uff*

Nu börjar vad jag tror blir en riktigt rejäl träningsvärk komma krypandes... I går fick jag lite coachning av en kollega (tack!) så jag gjorde drop-set (tror jag det heter) av både bänkpress och stående rodd. I korthet kan man säga att man kör vanliga 3x8, sedan halverar man vikterna och kör så många man orkar, för att sedan ta bort vikterna helt och köra med bara stången tills man inte orkar mer - helt enkelt för att verkligen köra slut på muskeln i fråga. Jättejobbigt men oxå jätteroligt! Och nästan skrämmande hur tungt det känns med bara stången i slutet (den väger ca 20 kg), det går bara inte att få upp den till slut...

Gårdagen avslutades med en oerhört trevlig promenad och fika med en barndomskompis. Det är ju helt perfekt att gå en promenad först, nu när jag alltid står och jobbar så blir jag lite rastlös när jag sitter för länge, och man vill ju gärna hinna prata och tjata i några timmar när man träffas (allt för sällan, som med alla kompisar känns det som). Efter det åkte jag hem och kokade plommonmarmelad - recept och bilder på det kommer förhoppningsvis i kväll!

Lite suddig och dassig bild, men så här ser mitt hår ut nu för tiden
förresten. Klippte mig i måndags, och jag älskar den här frisyren!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar