måndag 2 september 2013

App-tips

Jag tycker det är lite kul att få statistik på ungefär hur mycket man tränar, har jag tränat mindre en vecka än en annan så blir jag lite peppad att "ta ifatt" träningen och kör kanske nåt extra pass. En bra och enkel app för detta är Shapelink, det finns även en "vanlig" hemsida där du via datorn kan fylla i lite mer udda träningsformer eller så. Det är smidigt, du fyller bara i typ av träning samt antal minuter. Vill man krångla till det så går det även skriva in övningar, antal reps, vikter mm, men jag är nöjd över att få tiden bara.

Jag snittar på 3 ½ timme / vecka, men då tränade jag inget alls i somras heller. Löpningen ligger lite taskigt till med som ni ser ;-)
Enkelt att bara fylla i tid. 
Vill nån lägga till mig så är mitt användarnamn LindaGladh...

En annan bra app om man vill kolla tex kalorier, eller hur mycket protein och kolhydrater man får i sig på en dag, är ShapeUp. Här kan man skriva in all sin kost om man vill, jag brukar mest använda den när jag vill styra kosten i en viss riktning (som tex när jag fastade) eller om man vill kolla av protein och kolhydrater i olika saker. Har hittills inte hittat något livsmedel som saknas här, det finns vansinnigt mycket produkter!

Här är från en fastedag, länge leve proteiner!
Har du några andra bra tips på träningsappar?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar