tisdag 6 januari 2015

Slut på ledigheten

Jaha ja, i morgon är det över, det här tämligen långa och rätt så konstiga jullovet. I och med att jag var rätt sjuk i början så varvade jag på något sätt ner till noll i princip direkt, och sen kan jag inte påstå att jag gjort många knop. De senaste dagarna har jag däremot deklarerat mig själv fysiskt frisk och därmed tränat en del, och JÄDRANS vilken skillnad det gör på hur pigg jag är. I stället för att vara jätteseg hela dagen och somna senast 22 så har jag varit riktigt pigg fram till midnatt och ändå klivit upp pigg vid 8. Helt perfekt.

Det känns absolut i kroppen att jag varit sjuk, musklerna känns svaga och flåset obefintligt, men det ger sig nog snart hoppas jag. I samma veva som jag fick lite fart på träningen så var det också lättare att ta tag i kosten, jag vet inte varför det är så, men om jag slarvar med den ena så slarvar jag även med den andra, av någon anledning.

Hela 24 h speltid har det även blivit den här julen, jag gav ju maken Dragon Age Inquisition så lägligt, och vad sjutton, inte ska bara HAN få spela heller... ;-) Många, långa, lata dagar har det blivit, och tämligen olikt mig har jag inte ens blivit rastlös?!? Tror det är pga / tack vare förkylningen...

Bäst den här ledigheten har varit att träffa brorsan, att åka till Skövde med familj och vänner, midsommarfesten igår, och att ha ro att spela en massa bra spel!

I och med att jag varit allmänt lat, omotiverad och liksom bara känt för att ta det lugnt, så har det heller inte blivit så mycket jobb med min "kokbok", men idag skrev jag ihop en lista på de ca 30 saker jag vill ha med i kokboken. Det är grymt svårt att välja faktiskt, men jag TROR jag landat i att göra en kokbok med blandade recept, dvs både mat, bak och desserter - helt enkelt mina egna favoritrecept. Nu har jag bara det "lilla" jobbet framför mig att laga all denna mat och fota den, för vad är en kokbok utan bra bilder?!?! Och på tal o det, kan ge en förhandstitt på morgondagens recept (eller, det jag gjorde till middag idag)...

Kycklinggryta med champinjoner och bacon. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar