onsdag 6 maj 2015

Braaaaaaiiiiiiinsssss......

Våren är ju lite per definition som en bergochdalbana, vädret går upp och ner, och därmed förhoppningar om sol och värme, men på det stora hela är det ändå fantastiskt härligt att se när allt börjar växa igen! Dessutom kan man vara ute i trädgården och greja, och man får så pass mycket dagsljus att det faktiskt känns som man har ett liv efter jobbet!

Man får dessutom se sådana här vackra ranunkler på vägen ner till gymmet på lunchen. Klart en humörhöjare!


Det finns ett litet, litet men, dock, och det är ju allergi. Nu är det många gånger bättre än när jag var tonåring, men jag är ju typ allergisk mot allt som flyger runt i luften (inte fåglar. Eller jo, troligen fåglar oxå när jag tänker efter), från sälg och vide till björk och gräs. Nåväl, inte hela världen, jag blir mest snuvig och kliig i ögonen (med medicin förstås), jobbigast är nog att man blir SÅ trött... zzz....

Så, går jag runt mer zombieaktigt än vanligt, med röda ögon och en rinnande näsa - frukta icke, det är inte ebola eller nåt annat dödligt som uruboros, bara lite allergi...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar