onsdag 24 juni 2015

När det inte är riktig sommar får man kompensera lite

Idag tipsade mamma om att jordgubbarna utanför ICA kostade 20 kr litern - mer ok än midsommarhelgens 59 kr - så jag åkte och köpte 15 liter för att göra sommarens sats av rårörda jordgubbar, skönt att ha det avklarat ifall resten av skörden regnar bort liksom.

Oliver var snäll och hjälpte mig skiva dem, och eftersom vi skulle äta lite kvällsmat med så tyckte jag det passade bra med en omgång amerikanska plättar till de nygjorda jordgubbarna, och en klick vaniljvisp på känns ju oerhört lyxigt dessutom. Behöver jag säga att det var gott?!?!


Ifall ni undrar över de små svarta prickarna på jordgubbarna så är det från en liten miniomgång jordgubbar där jag sötade med ett mynta- och basilikasocker - lite oväntat men väldigt gott!

2 kommentarer :