onsdag 4 november 2015

Pauluns Supergröt

Jag är ju Buzzador, vilket innebär att jag emellanåt får hem prover på nya produkter som jag får prova, mot att jag delar av mig av min upplevelse. Mina åsikter är ju däremot mina egna.

Den här gången var det dags att buzza Pauluns Supergröt, vilket jag blev lite extra glad för eftersom jag redan tänkt prova den här produkten ändå. Det lät som ett jättebra komplement till en kvarg som mellanmål, och dessutom ett varmt sådant vilket känns lite extra passande nu när den kalla årstiden börjat.



Principen är enkel, ta av locket, dra bort folien och värm i micron i 1 minut och 30 sekunder. Rör om, ända ner i botten där frukten ligger, och ät! Näringsvärdet är bra, inget socker i och det är mycket frukt och fiber, så alla förutsättningar finns här.

Jag testade båda smakerna, dels den som heter blåbär, hallon och vanilj och den som heter lingon, äpple och kanel. Smaken är väldigt mild, och liksom lite ... jolmig. Gröt för mig är egentligen en ganska fräsch smak, varm och rund men ändå frisk, men det här kändes mer "joxigt". De två kollegorna som fick varsin gröt att smaka höll med om omdömet, som blev just "smaklöst och jolmigt". Är lite besviken faktiskt, eftersom jag verkligen gillade idén med ett smidigt, varmt mellanmål att kunna ta till på eftermiddagen.

Dock måste jag säga att för att vara gröt så mättade den kanonbra, jag fick ingen "kolhydratdipp" men blev mätt och stod mig på den i flera timmar, så på så sätt fyllde den absolut sitt syfte.

Så, min slutsats är att den mättar bra och har bra näringsvärden, men att smaken inte faller mig i smaken.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar