onsdag 11 november 2015

Le Grande Finale

Idag kör vår sista riktigt stora mässa för i år igång (nej då har jag inte räknat med Dreamhack som ju skiljer sig lite från en vanlig mässa). Det har varit stressigt och massor att göra, men det är ändå en häftig känsla när en mässa startar, där allt jag ritat nu står färdigbyggt och används! Nu har jag tyvärr bara tagit några kassa mobilfoton lite i farten (lägg där till att det dessutom alltid är en massa "skräp" i bakgrunden), men jag tänkte ändå visa lite grann. Lägger också upp 3D bilden som är min förlaga, och det vår produktion bygger efter, bara för att visa hur det blir.

Stora scenen i 3D...
...och i verkligheten!
Scenen på subcontractors inspirationsyta - Innodex - i 3D...
...och i verkligheten. 
På just Innodex finns i år en hel "printergata" med olika 3D printers och scanners, dit man kan gå och få tex sitt ansikte inscannat, justerat och (tror jag) printat i 3D! En annan stor attraktion är den här 3D-skrivaren, BigRep, som är helt öppen så man ser hela processen från alla håll, riktigt häftigt.


Just mitt jobb är till största delen över när mässan väl drar igång, sen är det bara att dra igång med planeringen av nästa---

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar