torsdag 15 december 2011

Bästa vardagsmaten!

Det är ju kanske inte så ofta det händer, men ibland blir jag extremt nöjd med mig själv ;-) Idag blev det ett sånt tillfälle, när jag skulle svänga ihop lite vardagskäk på det vi hade hemma och det blev så sjukt gott att jag bara måste dela med mig! Alla mått är ungefärliga, jag visste ju inte innan hur gott det skulle bli ;-)

Lindas italenska panna
(eller Viva Italiano la panna del la Linda - direktöversatt, jag lovar)

Bryn tunna skivor fläskytterfilé med salt och peppar.
Lägg i en skivad purjolök och en tunt skivad vitlök och låt det fräsa med en stund.
Häll över ett glas vitt vin och låt det sjuda ner till hälften.
Lägg över en ask halverade coctailtomater och ca 2-3 dl creme fraiche.
Låt allt bubbla ihop en stund - färdigt!





Som tillbehör så gjorde jag grönsaksgratängen från häromdagen, men den här gången gjorde jag lite mindre så jag skivade allt för hand och lade det omlott (och ok, det blev nog ÄNNU lite godare den här gången, om det är möjligt...)

Så, slutsatsen är alltså att jag är extremt nöjd med mig själv eftersom maten blev ruskigt god! Finns ju säkert sämre anledningar att vara nöjd för =)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar