lördag 10 december 2011

Jag vill oxå gå...

Det finns två saker jag absolut inte vill missa på TV, det ena är Vasaloppet och det andra är så klart Nobelfesten! Det är något speciellt med den tillställningen, det är roligt att se vad alla har på sig för kläder, att höra om vad folk har fått Nobelpris för och så såklart Maten... Man får helt enkelt bänka sig i soffan, helst med ett glas vin och nåt gott att tugga på, och sen titta på hela härligheten =) Maken är inte lika övertygad, men jag vet flera vänner som är likadana som mig.

Igår efter jobbet så körde jag och maken stora julklappsracet, dvs vi gick på stan, på solåsen och på a6 i jakt på de resterande julklapparna. Vädret var ju inte så samarbetsvilligt eftersom det snö/regnade på tvären ungefär, men annars var det väldigt skönt att dels få färdigt alla presenter, och dels att få gå i lugn och ro tillsammans, utan barnen (de var hos mormor och morfar). Sen blev det en liten bonus att barnen fick stanna hos mormor över natten, så vi fick myskväll med oxfilé och vin och På Spåret =)

Här är lite bilder från veckan...

I måndags passade övriga familjen på att vara ute och leka i snön medan mamma jobbade =/

Lukas var lite skeptiskt för till snön, efter att ha drattat ner med ansiktet i snön, men sen blev det lite roligare.

Oliver åkte skridskor för första gången!

Idag var det en trött liten plutt som somnade i mammas knä framför TV'n en stund.

Men efter en sovstund så var det fullt ös igen, nu med storebrors tomtekläder på sig =)
I onsdags hade jag och en kompis lite julpyssel, inhandlade lite smått på Backamo. Två jularrangemang blev det, ett till oss själva och ett till mina föräldrar.

Lukas var väldigt fascinerad över att kanelstången luktade och gott, och satt och sniffade på den en lång stund.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar