fredag 2 december 2011

Stackars lillebror får bara ärva allt




MEN vilka tråkiga inlägg det har blivit på sistone då... Eftersom jag fortfarande känner mig hängig (men jag har i alla fall sluppit att förkylning brutit ut helt) så känns det inte som jag har så mycket att tillägga om vardagen - jag har inte tränat denna veckan (har sån abstinens!), på jobbet rullar det på som vanligt och hemma har det varit ganska lugnt.

Så, får väl hitta på nåt annat att skriva om då?

Åh, förresten kan jag behöva lite tips. Trodde jag hade handlat färdigt julklapparna till barnen för längesen (!?!) så häromkvällen tänkte jag ta fram allt och gå igenom det - det visade sig att jag bara hade 3 saker vardera till barnen?!? Inte för att antalet saker är viktigt, men det var mest smått med...

Lukas - en bolleksak, ett par jeans och en pyjamas
Oliver - pussel, starwars lego och nåt jag inte ens kommer på nu

Oliver fick ju ett Nintendo DS i födelsedagspresent, så den får räknas lite till julen med (1800 kr är lite mycket annars), så han är väl i princip färdig - men LUKAS! Vad sjutton! Det känns ju som han har en massa leksaker efter Oliver, hela lek-köket är ju hans nu i princip dessutom, och visst, lite kläder till ska vi köpa men ÄNDÅ. Ja ok, han bryr sig ju inte om han inte får lika mycket saker som Oliver (åtminstone inte än så länge), men JAG känner ju att jag vill att det ska bli hyfsat lika...

Så - vad ska jag köpa till Lukas??? Han älskar att bygga med klossar och att plocka med saker, så helst skulle det vara nåt lite klurigt sådär, men ändå som passar en 1½-åring... Svårt!

*uppdatering*

När jag surfade runt lite så hittade jag nog världens sötaste stapelleksak! (synd bara att han redan har typ 3 olika varianter...)
Koké World Zen Tower, KOK415
Bilden tagen från hiko.se

1 kommentar :

  1. Ett duplo som är nytt för dem båda till Lukas. Alt ett litet penga insätt?

    SvaraRadera