tisdag 20 december 2011

Kanske kommer en julbock istället för tomte?

Det är något väldigt konstigt med den här julen, något jag inte varit med om under mina 32 år (mig veterligen. Ja alltså inte att jag är 32 år då, men ni fattar), jag är nämligen inte sugen på julmat. Alls.

Vid det här laget vet ni ju alla att det är väääääldigt konstigt när det gäller mig, att inte vara sugen på egentligen NÅGON mat alls... (och nej, jag är inte gravid om nu någon skulle få konstiga associationer) Vi har inte direkt ätit nån julmat på jobbet, jag har inte varit på julbord, och vi har inte "tjuvätit" någon julmat hemma, möjligen undantaget köttbullemacka med rödbetssallad. Så det är helt enkelt Konstigt, och Maken är likadan.

Detta i kombination med att min mamma jobbar fram till tre-tiden på julafton har lett till att vi gjort en liten udda lösning i år - vi här hemma kommer äta lunch här (återkommer till det), och pappa och brorsan äter lunch hemma hos sig (de äter julbordsmat), sen sammanstrålar vi här och äter risalamalta, öppnar paket och käkar senare ostbricka. Det är en bra lösning för att vi inte ska behöva trycka i oss all mat på alldeles för kort tid, med det känns ändå Konstigt, som sagt...

Så, eftersom vi nu inte vill ha traditionell julmat så har vi köpt en liten (hahahaha, sluta garva, 5 kg är väl inte så stort...) kalkon som vi tänkte äta. I typ 3 veckor gissningsvis. Men det blir intressant, jag får nog återkomma med rapport om hur den blir (har aldrig gjort kalkon själv), tänkte använda Jamie Olivers recept.

Nåväl, jag avslutar med några av fotona som uteblev i förra inlägget, ifall nu nån kan vara intresserad ;-)

Det var ju vääääldans kul att åka pulka ändå, när man nu ändå vant sig lite...

Brorsan körde ju i full fart på en gång såklart (det kommer bli en snowracer i julklapp där, det blir nog perfekt!)

Och så lite dekorerande av pepparkakorna, med granntösen Alicia!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar