lördag 17 december 2011

*krax*

Precis just nu känns det som jag har vunnit på lotto, Oliver är hos en kompis och leker och har jättekul (fick just en statusrapport) och Maken tog med Lukas till affären (båda två var uttråkade och frustrerade) vilket lämnade mig i ett tomt, lugnt och himmelskt tyst hus!!!

Igår var det ju julfest, väldigt, väldigt lyckat måste jag säga! Trots att jag tyckte jag hade tagit till med gott om tid för att fixa till mig så blev det på håret att jag hann - det var förresten just håret som tog längre tid än jag trodde att få till - men hann gjorde jag, och vi började med en liten förfest på Scandic. Jättekul att se alla som klätt ut sig, det var en klar majoritet cowboys, men där fanns även bröderna Dalton, en häst, en bankir, en saloonlady, en nordstatare och några fler indianer. ÄLSKAR maskerader!

Är väl tekniskt sett mer blekansikte än indian så här års ;-)
Därpå fick vi en annorlunda välkomstdrink - spetsad varm choklad ute vid några eldar (vi var på elmia och hade festen), innan det blev dags för kvällens första aktivitet - linedance! Jätteroligt och jag skrattade så jag knappt kunde stå på benen (det blev inte lättare att hålla reda på benen efter lite alkohol), och sedan in i festlokalen där det blev westerninspirerad barbeque och en sjukt god pecan-cheesecake. Kvällen blev ganska lång och som sagt väldigt rolig, jag var hemma runt tvåsnåret nånting, så idag är det ganska segt... Dessutom är jag riktigt hes idag, det beror väl till en viss del på det något höjda tonläget under kvällen, men båda barnen är oxå hesa och hostiga så jag tror inte BARA att jag skrek sönder halsen under kvällen...

Nåväl, nu ska jag krypa upp under filten i soffan och titta på Jamie Olivers jul tror jag, innan barnen är tillbaka!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar