söndag 12 februari 2012

Man behöver ju inte solskyddsfaktor direkt.

Alltså jag är helt sjukt väderberoende när det gäller mitt humör - en dag som idag med mild luft, strålande sol och klarblå himmel gör mig lycklig och varm ända in i själen! Satt till och med på altanen och "solade" mig i bara en tröja och ett par jeans, varm och go' och glad! Om jag tittar riktigt intensivt i rätt belysning så finns det kanske en antydan till fräknar, men det ska till mycket vilja för att hitta dem! ;-)

Vi har precis ätit, söndagen "obligatoriska" lax, men idag blev det med mitt absoluta favorittillbehör (som idag blev huvudtillbehöret istället för potatis och sås) nämligen Mangosalsan/salladen. Hade nästa glömt bort hur otroligt god den är, men idag passade den perfekt med syra, sötma och hetta känns den MYCKET fräschare än alla andra alternativ. Testa den (den gåååår ju göra utan mango om man vill göra den LCHF såklart)!

Nu ska jag ställa mig och koka något helt annat - nämligen tandskydd... Jag har ju sagt rätt länge att jag SKA testa att gå på ett sparringpass en gång åtminstone, men det är mycket som kommer emellan märker jag =/ Idag har jag äntligen planerat in det så det inte hamnar mitt i maten vid 18, det var därför det blev lite tidigare middag. Ni får väl hålla tummarna för mig att jag inte fegar ur ;-) Eller att jag får (fler) blåmärken.....

Lukas känns väl lite, lite piggare idag, även om han fortfarande är supersnorig, så imorgon blir det nog dagis som vanligt. Skönt det, på ett sätt, har riktigt mycket att göra på jobbet just nu känner jag.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar