onsdag 15 februari 2012

Sportlov typ

Jaha, sportlov nu alltså. Fast rent personligen känns det inte som någon sportig vecka, vi jobbar som vanligt och barnen går på dagis som vanligt. Förutom just idag, förresten, när Oliver är med mig på jobbet - han har varit hostig och hängig så det fick bli ledigt från dagis idag. Sen är det ju så smidigt med honom, med Nintendot, lite pyssel och några leksaker så underhåller han sig jättebra här, och jag som egentligen räknat med att få gå hem med honom efter lunch, hinner faktiskt jobba undan lite till. Jättebra!

Hostig med glad pojk på mammas jobb. 
Igår var det ju alla hjärtans dag, inte något vi egentligen firar, men jag fick ett litet ryck och köpte en romantisk (i våra ögon, haha) present - ett playstation spel med coop (så man kan spela ihop)! Alltså satt vi och spelade hela kvällen tillsammans, låter kanske rätt knäppt men vi tycker att det är väldigt kul =)

Annars rullar ju veckorna på som sjutton nu - mitt i februari redan! Älskar att man faktiskt märker av att det börjar bli ljusare ute nu, man blir mycket piggare när man får lite dagsljus på sig efter jobbet.

På tal om sportlov förresten, tänkte jag skulle försöka hinna åka till Knaggebo nån dag framöver med Oliver, så får han testa slalom igen. Vi testade ju förra året, och det gick väl ok, men ett år gör ju ganska stor skillnad! Skridskor har han ju åkt en del nu, så han tar sig framåt rätt ok nu och kan resa sig själv om han ramlar (förmodligen mer än man skulle kunna säga om mig, OM jag hade åkt). Egentligen skulle jag jättegärna vilja åka på en skidsemester, men när man bara har råd med en semester om året så känns sol och värme mer lockande, och sedan är ju framförallt Lukas lite för liten för att det ska bli särskilt smidigt eller givande. Men kanske om några år....


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar