söndag 19 februari 2012

Vårt bröllop

Haha, höll nästan på att skriva "mitt bröllop", men vi var ju faktiskt två om det...

Tog en liten paus från sjukstugan idag och var på bröllopsmässan med Jossan, och jag sa ju tidigare att jag skulle bjuda på några av mina bröllopsbilder så nu när båda barnen äntligen somnat tänkte jag ta tillfället i akt, så att säga...
Lite stela, lite nervösa - precis innan vi lämnar hemifrån mina föräldrar för att börja dagen med att fota... Mina föräldrar hade gjort vår bil jättefin med en stor fin spetsrosett på nosen =)
Utanför Ölmstadkyrkan är det jättevackert, och vi hade dessutom sjuk tur med vädret, speciellt med tanke på att vi gifte oss så tidigt som 28 maj.
Lite kort kan man väl säga att vi hade ett ganska enkelt bröllop, ingen av oss hade nån vidare ekonomi, vi hade ju ganska nyligen slutat plugga. Vi bestämde oss för att bara ta med familjerna och så vänner, så inga släktingar utöver de allra närmsta, vi umgås ändå inte annars så varför dela en sådan viktig dag med dem då? Om jag inte minns fel så var vi ca 25 pers, med oss själva, och vi gifte oss i Ölmstads kyrka. Att det blev just den var för att den var liten, oerhört vacker, hade en ofantligt rolig och trevlig präst och dessutom var det nära till Gyllene Uttern (mer om det sen) 

Jag och min bror =)
Nedanför Gyllene Uttern, vid Röttle, finns det ett jättevacker vattenfall, och här blev det en hel del fina kort i det gröna. 
Nästan hela entouraget vid fotograferingen (förutom pappa som fotar). Mamma till vänster, min brudtärna till höger och min bror bredvid henne. 

Jag tvekade aldrig på att pappa skulle lämna över mig, och har svårt att dra paralleller till att lämna över "ägandeskap". För mig var det bara en väldigt betydelsefull stund som jag ville dela med min pappa =)
Efter en ganska rolig vigsel (tack vara prästen) var vi så gifta!

Jo, efter vigseln ville vi ju då vara på Gyllene Uttern, lite tradition kan man väl säga, för mina föräldrar hade sin bröllopsmiddag där. Vi hade bokat ett U-bord och jag hade varit där och dekorerat lite på förmiddagen/morgonen, så att det blev lite som jag ville ha det =) 

Gyllene Uttern, platsen för vår bröllopsmiddag.
Vi hann ta en brudskål ute på balkongen i solen, men lite senare gick det ett riktigt åskväder över Vättern - riktigt vackert och väldigt häftigt!
Vi hade ingen fotograf, utan vi bad helt enkelt pappa att fota så mycket han bara orkade med sin digitalkamera (det var ju nästan nytt då....). Det blev jättefina bilder, det enda jag saknar i efterhand är lite mer "levande" bilder som man kan se hos många fotografer nu, tex på ringarna, brudbuketten och lite annorlunda vinklar och så, men det fanns lixom inte ekonomi till det just då.

Egentligen finns det inget jag skulle ändrat på, med samma förutsättningar som vi hade då, men visst, hade jag haft mer pengar så hade vi kanske tagit ut svängarna liiiite mer, tex på fotograf. Däremot var det mycket jag visste att jag VILLE göra själv, typ dekorera borden, fixa mitt eget smink och hår och lite sånt, det blev mer personligt då tycker jag och jag hade gjort detsamma idag.

Så, nu har ni fått läsa en massa intressant ;-) om vårt bröllop!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar