lördag 24 mars 2012

Den perfekta dagen!

Jag tror faktiskt att det här i all enkelhet har varit en av de bästa dagarna i mitt liv =) Det har absolut inte hänt något speciellt, men allt har liksom gått bra:

Barnen sov hos mormor i natt, så jag fick lite sovmorgon (under tiden gick en ovanligt pigg maken upp och bytte till sommardäck och tvättade bilen) och vaknade till strålande sol. Sen en god frukost i uterummet med maken innan vi gav oss ner en sväng till torget och köpte lite smått och gott. Därpå var det dags för en värlsdpremiär - jag. var. ute. och. joggade. Jag vet, det är helt otroligt och det är nästan en historia i sig, men i korthet gick det ok och jag var i alla fall väldigt nöjd efteråt!

Sen hem, duscha, ta kaffe och en färsk munk från torget ute i solen på baksidan. Jag plockade fram utemöblerna och fixade till dem, och sen satt jag helt enkelt med en bra bok och bara njöt i solen, i nästan två timmar... Under tiden gav sig maken iväg till en kompis för att LANa tills i morgon. Därpå fick jag lite energi igen, så jag fixade i ordning i uterummet, klippte ner alla växter, dammsög och torkade av golvet där ute, och plockade fram lite "pynt".

Utemöblerna på plats!
Vid fyratiden kom mormor med båda barnen, som var på jättegott humör båda två, och Olivers kompis Alicia kom cyklande och ville leka. Jag satte Lukas i sulkyn och de stora barnen fick följa med på cyklarna, och så gick vi bort till affären och handlade ett pizzakit och lite barnfika, innan vi gick tillbaka i det underbara vädret.



 Nu har vi precis ätit här, jag, Oliver, Lukas och Alicia ätit pizza och barnen har fikat. Lukas sitter i badet, jag sitter bredvid och bloggar, och de stora barnen spelar Playstation - vi har helt enkelt haft det sådär sjukt mysigt och trevligt tillsammans som man alltid planerar för, men det inträffar ju normalt sett aldrig eftersom minst 1 person alltid får ett utbrott av ett eller annat slag....

Så trots att det absolut inte varit några stora händelser idag, så har det i det närmsta varit en helt perfekt dag - och jag har NJUTIT heeeeeela dagen!

Hoppas ni också får en lika trevlig helg!!!

3 kommentarer :

  1. Hej vännen! VaD glad jag bönor av att läsa om er dag!! Kram

    SvaraRadera
  2. Låter hur bra som helst!! Det är du värd, kram i

    SvaraRadera
  3. Ja det var en sjukt bra dag. Såklart var den ju så bra att jag fick ta igen lite på söndagen - vaknade 04.00 med världens nackspärr, men det var det värt =) Tack vänner!

    SvaraRadera