onsdag 7 mars 2012

Ledigt är fel ord...

... men jag ska i alla fall vara hemma och vabba i tre dagar nu. Lukas äter ju penicillin veckan ut och eftersom han dels smittar och dels behöver tid på sig att hämta sig och hinna bygga upp kroppen och immunförsvaret lite så har vi bestämt att hålla honom hemma under hela penicillinkuren - dvs veckan ut. Nu var det min tur att vabba, maken tog måndag-tisdag, så idag är vi hemma jag och Lukas.

Han är mycket piggare nu, men orken är inte tillbaka på 100% än, han behöver äta upp sig lite och komma igång i en lagom takt. Men han är jätteglad och har faktiskt varit otroligt charmig de senaste dagarna, han har börjat prata med lite nya ord (tack, till exempel) och försöker verkligen att få till ljud och "konversera" med oss - jätteroligt att se och höra!

Det gäller att ladda med äggfrulle om man ska orka växa till sig och bli pigg!
Just nu ligger han och sover i vagnen ute, han somnade på vår förmiddagspromenad. Jag hade som ambition att sitta ute i solen bredvid honom, men det blåser ISKALLT så det blev till att sätta sig inne istället, trots solen =/

Det är i alla fall fantastiskt skönt att få se lite vårtecken, även om det säkert blir minst ett bakslag innan det blir vår ordentligt. Vi har ett par snödroppar som tittat upp, och knoppar på krokusar (gissar jag) sticker fram här och var - oerhört trevligt!

Den enda nackdelen med vårsolen är att man ser hur skitigt det är överallt, och det har inte direkt varit prio på att städa här hemma det sista, så om inte Lukas protesterar alltför vilt får det nog bli till att ta ett varv med dammsugaren om inte annat här hemma.

Det pågår lite camping i vardagsrummet, och självklart måste ju varje förberedd campare ha en kaffekokare redo...


Har visst mest blivit vardagsrapporter på sistone, men just nu njuter jag verkligen av just vardagen och att Lukas mår bra, så det får ni stå ut med!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar