fredag 16 november 2012

Fredag

Jaha så var det till slut fredag, jag tror jag skulle kunna benämna detta som den värsta veckan i mitt liv (nej förresten, den tiden när Lukas hade lunginflammation var värre, men den här kommer som god tvåa). Idag har jag fått veta lite mer om jobbet, jag får bara än så länge en förlängning av min visstidsanställning men har muntligen fått löfte om att så fort vår omorganisation är klar ska den omprövas till en fast anställning. Känns alltså lite bättre nu, men helt ok lär det väl inte bli förrän jag har den fasta tjänsten klar...

För övrigt så är Lukas fortfarande förkyld, även om han är feberfri och på dagis, så det är lite gnälligt hemma. I natt "sov" jag dessutom med båda barnen i sängen, vaknade X antal gånger av Lukas som var ledsen och nån gång vid fyratiden av att Oliver ramlade ur sängen (?!), det blev inte bättre av att jag ganska snabbt kände att jag fått samma förkylning med halsont och ont i kroppen jag med. Nåväl... bättre jag än barnen!

Idag blir det fredagsmys och slappande hela eftermiddagen/kvällen, och i morgon får det bli förberedelser till Olivers kalas tror jag. Han har förresten skrivit upp sig (eller ja, vi har gjort det då) på en skridsko/bandyskola på söndagar, så det blir första lektionen på söndag efter kalaset. Hoppas att ni alla får en skön helg, jag lär nog blogga lite mer ikväll när den värsta ångesten lagt sig tror jag, och hjärnan börjar fungera igen...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar