torsdag 22 november 2012

Jag och 12.000 spelnördar

Idag börjar det - årets version av Dreamhack. Nu är jag ju involverad i och med att jag säljer till utställarna på mässdelen, men jag är ju med lite annars med eftersom gubben o hans gäng sitter (själv tänker jag sitta där fredag eftermiddag/kväll några timmar).

Jag har kollat prylar, fnissat åt vilsna besökare i olika utstyrslar, ätit frystorkad astronautglass, köpt retroaskar med Nintendomotiv, och - viktigast av allt - kontrollerat så de säljer riktiga belgiska våfflor även i år! Stämningen är på topp i hallarna och det är svårt att inte smittas när 12.000 ungar går runt i ett förväntansfullt lyckorus... Här är lite roligt man kan hitta i affären på årets Dreamhack:

Ok, viktigast först - rykande varma, sega, belgiska våfflor, serveras med mjukglass..... *dreggel*
Stora scenen, hit kommer tex Maskinen på fredag kväll och spelar. 
Hallarna börjar fyllas, och i eftermiddag släcker de ner, det är rätt häftigt!
Energidryck i originell förpackning. 
Underbara, komiska munsprayer med retrokänsla!
Ja vad ska man säga...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar