lördag 29 juni 2013

Bästisar


Oliver har tur, han har två bästisar - kompisar som han leker med nästan varje dag, i ur och skur. Det är sällan det blir bråk och de leker väldigt "rättvist" och jämställt sinsemellan. Däremot är inte hans båda vänner bästisar med varandra, så allra bäst leker de nog två och två.

Oliver och Alicia - målade till Batman (hmm) dagen till ära!
Alicia och Oliver går i samma klass, i samma grupp och faddergrupp, och gör helst inget utan varandra. Såvida inte någon av dem är sjuk så lämnar de inte varandras sida i skolan, och häromdagen berättade Oliver lite blygt att han är kär i Alicia. Jag tror jag dog lite där, det var så sött! Alicia är en störtskön liten tjej, som ÄLSKAR att leka med bilar.

Oliver och Lucas
Lucas är bara ett par månader yngre än Oliver, men eftersom det därmed skiljer en årskull så har inte Lucas börjat förskolan än, men till hösten kommer han hamna i Olivers klass och därmed blir Oliver hans fadder. Jag hoppas att det inte kommer röra till det för Oliver och Alicia och Lucas att de nu kommer vara tre nästan jämt, visserligen leker de här hemma alla 3 med, men det blir aldrig riktigt lika bra som när de är två.

Jag är SÅ glad för att han har två så fina bästisar, även om jag inte är så förvånad, för Oliver är fantastiskt duktig på att vara en bra kompis. Han lyssnar, kompromissar och ser till att alla får vara med... *stolt!!!*

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar