lördag 8 juni 2013

För-helg

Oj, nu har det varit två sådär intensiva dagar igen så att man har stupat i säng utan att ens fundera på att blogga. Men roligt har jag haft! Det känns lite som man fått två helger på raken nu, med torsdagen ledig så var det svårt att låta bli att ta ledigt på fredagen med, speciellt i det här vädret, så idag känns det vansinnigt lyxigt att det är lördag "igen"! =)

I torsdags var det i alla fall gradering på kickboxingen, det tog ca 2½ timme, men sen fick jag mitt gröna bälte =) Inte så dumt ändå, fast jag egentligen inte bryr mig särskilt mycket om bältet, det är ju ändå inget man direkt har på sig ens på träningen. Blev lite oväntat glad av att klara det däremot.

Sen var det hem, in i duschen snabbt som attan, så vi kunde åka ner till stadsparken med barnen som väntat på mig. Vi var ju inte direkt ensamma där, men när jag satt och kollade på alla 100-tals barn som sprang runt och lekte så reflekterade jag lite över vilken skön stämning det var ändå - Lukas skulle ju såklart klättra och åka i den långa "rör" rutschkanan, knappa 3 år, men även om det var mängder med barn som sprang om honom och klättrade bredvid så var det inga knuffar och ingen som sprang över någon annan.

Lukas tjöt av lycka hela vägen ner!
Oliver är jag inte orolig alls för när han klättrar längre, han är som en liten apa =)
 (såklart det kan hända olyckor, men det kan det ju alltid)
Efter en stunds lek så satte vi oss för att grilla lite korv och fika. Tänkte lite på en annan sak då, det är ganska ofta många familjer i stadsparken  med utländsk bakgrund, och de verkar så otroligt mycket bättre på att ha picknick än åtminstone mig? Det ser avslappnat, bekvämt, roligt och gott ut, medans jag när jag har picknick mest tycker att det är ganska bökigt, man får ont i ryggen/rumpan/benen när man sitter där och jag känner mig ganska långt från det där avslappnade man är ute efter. Jag skulle behöva gå på kurs!
Oliver ser visst ganska lidande ut här, men det handlar bara om att han väntar på att korven ska bli klar =) 
Väl hemma på kvällen sen så var det ju så varmt att vi kunde sitta ute på altanen på baksidan och äta - det är lätträknat de gånger det varit det! Maken och jag satt kvar länge, och drack bla en "svensk mojito". Ifall någon undrar vad det är för lyxigt så är det när man inte har någon rom hemma utan improviserar med Hallands fläder istället ;-) Men det var lika gott det!

Det är synd att bildkvaliteten försämras rätt mycket när jag lägger upp bilderna på bloggen. 
Alltså jag blir mer och mer kär i vår nya kamera för varje gång jag använder den. Fantastiskt rolig och enkel
att få bra bilder med!
Igår hade vi lyxen att mormor passade båda barnen, och dessutom över natten, så vi hade en sån där otroligt lyxig dag med barnpassning där inget egentligen var inbokat utan vi kunde göra det vi kände för!

Vi började med 1 timme på gymmet i hop, med lite styrketräning - det är oslagbart att träna på morgonen (ska ut nu och springa när jag är klar här), för man känner sig så obeskrivligt redig resten av dagen. Sen hem och sola för min del (maken är inte lika förtjust i det som jag är), sååå skönt! Därpå åkte vi och gjorde några småärenden innan vi gick en shoppingrunda på stan - för att toppa upp kvällen med ett biobesök på "After Earth". En av de skönaste dagarna på läääääänge!!!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar