tisdag 25 juni 2013

Omplanering och omprioritering

Hahaha, ja det är ju bara att inse att det aldrig blir som man tänkt sig... Jag har haft 5 dagars semester nu (eller ledigt från jobbet i alla fall) och jag har redan insett att det kommer bli en massa saker som fallerar under semestern:

1. Träningen. Det här hänger ju ihop med att vi bygger om med, såklart, för när man hållit på med kroppsarbete en hel dag (även om det bara är tex målning) så finns det liksom ingen ork kvar till att träna på. Men men, jag håller på att forma en plan inför hösten, så jag tror att om jag bara rör på mig på ett eller annat sätt så kommer det nog reda ut sig för eller senare.

2. Kosten. Hmmm. En öl till det grillade kanske? Eller ett glas rosé till osten? Och kanske att en rabarberpaj skulle sitta fint till kaffet med, det är ju ändå semester.... Det här är ju värre, speciellt ihop med punkten ovan. Men även här finns en plan för tiden efter semestern, det lutar åt någon form av periodisk fasta, kanske man skulle testa 5-2 fastan....

3. TIDEN! Fasen vilken tid allt tar. Jag ska ju bara måla en liten vägg, ja tjena, 7 timmar senare så är man till slut färdigt... Det är ju inte första gången vi bygger och fixar heller, så man skulle ju kunna tro att man lärde sig nån gång?

 I och med den sista punkten blir även bloggen lite lidande, det finns inte alltid tid och ork till att skriva om så mycket. Och om ni tycker att det kan bli enformigt att läsa om träning så skulle ni nog snabbt tröttna på att läsa om målning ;-)

Nu ska jag och maken ta lite vin och en plocktallrik... eh... ja ni fattar, det är ju ändå semester!

PS, ni missar väl inte att följa mig på instagram? Mitt namn är lindagladh :)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar