onsdag 12 juni 2013

Hmmm, jag har inget inplanerat på söndagarna?

(träning, ifall nån inte vill läsa om det)

Idag körde jag pass 1 av mitt styrketräningsprogram i 3 delar - rumpa och ben. Jag försöker oftast köra det på måndag - onsdag - fredag, men eftersom vi var iväg måndag och tisdag så får det bli onsdag - torsdag - fredag istället. Idag hade jag lite motivation, det har ju varit lite trögt på sistone, så jag tog i för kung och fosterland och orkade verkligen knappt gå upp för backen tillbaka till jobbet sen...

Nu ikväll var det ju så skönt väder, så när jag målat lite till på huset så tänkte jag att en joggingtur kunde ju vara skönt. Insåg i alla fall redan innan att några 30 minuter inte var någon idé att ens fundera på med stumma ben som inte orkade böja sig, så det fick bli en helt opretentiös promenad / joggingtur med några inslag av kort sprint. Det är faktiskt rätt kul att springa sådär som barn gör, så fort man bara kan! Nu blir ju inte det så speciellt fort jämfört med andra kanske, och jag orkar väl typ 100 meter, men det är likväl väldigt kul - testa själva!

Har i alla fall ganska mycket aktiviteter att välja på nu på träningen tycker jag, får jag önska så är det ju styrketräning måndag - onsdag - fredag, sedan jogging tisdag - söndag, kickboxing måndag - onsdag - torsdag och Dans Aerobics på lördagar. Haha, det ser ju rätt mycket ut, men som sagt så blir det ju oftast inte av med alla pass...

Ville bara dela med mig lite, förhoppningsvis inspirerar det någon =)

Så här oglamorösa är mina kvällar nu för tiden ;-)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar