tisdag 27 augusti 2013

Det är lite som att titta på apor i en djurpark

Som jag skrev häromdagen så är det ju inte fel med lite ilska när man tränar, guuuud vad mycket bättre det går! Och när det går bra på träningen så blir man ju dessutom glad, Win-Win!

Tror jag ska fortsätta med mitt 2-delade pass ett tag, det känns som det funkar jättebra. Ben/rumpa en dag och helt enkelt överkropp den andra dagen. Dessutom blir det inte lika "känsligt" om jag missar ett pass, det hinner ändå inte gå så många dagar mellan... Men vad hungrig man blir av styrketräningen, åt som en häst i går. Iofs avslutade jag dagen med lite tårta, men det gör ju sitt för psyket om inte annat ;-)

Den här hösten lär bli tuff jobbmässigt, det finns i princip oändliga mängder jobb som ska göras, så då känns det skönt att kunna tanka energi från träningen, och dessutom rensa huvudet under tiden. Nu gäller det bara att hålla höstens alla kommande förkylningar på avstånd ;-)

Ni ser va, mycket mer positivt. Tänk hur mycket lite ilska kan förändra saker..... ;-)

Efter jobb/skola/dagis igår åkte vi till stadsparken en sväng, bäst att passa på i den sista (?) sommarvärmen! Där har vi verkligen två ungar som gärna rör sig, det klättras, hängs, jagas, göms och skrattas hela tiden... Dessutom undrar jag om inte Lukas nu är precis lika duktig på att klättra som klätterapan Oliver, eller kanske tom ännu galnare...

Numer finns det ingen del av stadsparkens lekpark som den här herrn inte når. 
Men visst, han har en bra lärare med :) 
Det gäller bara att ta några djupa andetag och låta dem hållas....

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar