måndag 5 augusti 2013

Återkomsten...

Jag lovar, jag har inte gått och dött. Jag har bara haft lite bloggsemester!

Det är väl iofs på ett sätt den enda semestern jag har haft, för efter resan till Frankrike så har vi spenderat resterande tid med att försöka få ordning på vår tillbyggnad. Dessutom började maken jobba redan för två veckor sedan, så jag har haft hand om barnen samtidigt med, vilket inte alltid gör saker och ting så enkelt, för man vill ju att de ska få en bra sommar med.

På tal om barnen så har läget dem emellan blivit bättre sedan vi kom hem, gissningsvis en kombination av att de har en större yta att vara på, kompisar att leka med samt kanske lite resultat av de många och långa (och ibland tom pedagogiska) samtalen vi haft med dem....

I alla fall så har vi nu blivit i princip färdiga med tre av typ fem rum - barnens nya rum är klara, och även deras nya allrum, men "kontoret/gästrummet/lekrummet" som förr var Oliver rum är knappt påbörjat, och likaså behöver vi spackla och tapetsera i hallen sen vi satt igen en av dörrarna där.

Nu bloggar jag på lunchen på jobbet (första jobbdagen, kändes lite lagom trögt sådär, hade gärna varit hemma lite till), så jag har inga foton tillgängliga, men jag ska försöka fixa det till ikväll :-)

Så, nu blir det rivstart, med jobb, blogg, styrketräning, kickboxing, kost och resten av vardagslivet. *pust* Är det semester snart igen eller....?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar