onsdag 14 augusti 2013

Skit-tisdag

Det var ingen bra dag igår, som de flesta nog redan sett på facebook så började den ju med att Lukas vaknade med 39 graders feber, och dessutom fick vi reda på att felet på bilen var att kamkedjan var defekt (hade blivit för lång?!?!?!) vilket de absolut hävdade att de inte kunnat se när de bytte KEDJEsträckaren för en månad sedan?! Känner mig något skeptisk, minst sagt...

Stackars liten...
För att liksom toppa av det hela så var det ju fastedag med. Alltså jag har ett tips - om man nu ska ha en fastedag så är det EXTREMT svårt att ha det när man är hemma en dag. Att mata sonen med pannkakor, glass och bullar för att få honom att få i sig något alls är väl ok, men inte när man själv känner för att bara trycka i sig maten själv ;-) Jaja, jag överlevde, ca 30 kcal över min "budget" på 500 kcal. Och idag får jag ju äta som vanligt :) Men jag SKA klara hela augusti... tror jag. Helt sjukt så mycket ursäkter jag kan hitta på för mig själv för att jag BORDE få äta den där glassen/wienerbrödet/pannkakorna.

Kvällen avslutades med en sista sällskapsspel-kväll med min bror, innan han åker hem till Göteborg. Mycket trevligt, även om jag bara vann ett av spelen :)

Känner mig rätt oinspirerad till det mesta just nu, så hjälp mig gärna med skrivtips....

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar