söndag 25 augusti 2013

Lite aggressioner är aldrig fel

Jag hatar att vara ledsen, man känner sig naken och hudlös och har inte kontroll på något. Dessutom gör det ingen som helst nytta i ens liv heller... Nu har jag börjat känna mig lite förbannad istället, mycket mer produktivt, inte minns på träningen. Där kan man ju ta ut ganska mycket irritation och ilska (även på styrketräningen alltså), och det blir liksom bara...bättre. 

En sak jag är förbannad på är att jag inte är så bra på kickboxingen som jag vill vara. Så jag ska försöka ändra på det (se, mer produktivt). Mer träning och mer koncentrerad träning, typ. Tja och så egentligen kosten då, men jag tror inte riktigt min ilska räcker så långt än :P

Rent allmänt har det varit en rätt trevlig helg, maken och jag hade fredagsmyst med kräftor från Carléns, lördagen började med tennisträning för Oliver, styrketräning för mig och maken och sedan lördagsfika för allihop. Lukas hänger såklart med oxå, under tiden vi tränar sitter han och spelar på min telefon. 

Tennisträningen var lyckad, och Oliver verkade väldigt nöjd över att äntligen få spela :)







Efter det lade vad golvet i Olivers gamla rum, nu är alla golv lagda! Bra avslutning på dagen med, med Libanesisk familjebricka hos kompisarna i Tenhult, väldigt mysigt! Idag vet jag inte vad jag har gjort egentligen, maken har i alla fall varit fantastiskt duktig och satt lister, trösklar och dörrfoder i Olivers gamla rum (vi får väl typ döpa det till "kontoret" eller nåt nu. 



Tänkte avsluta det här otroligt vimsiga inlägget med en liten bild från promenaden till affären i fredags. Bara en treåring kan ge ifrån sig ett glatt utrop mitt i cykelturen för att kasta sig av cykeln och börja blåsa på en överblommad maskros - där har vi verkligen nån som kan leva i nuet ;-) 


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar