lördag 10 augusti 2013

Hyfsat torr fredag

I går var vi då och paddlade kajak, jag, maken och brorsan -  ute i Kyrkekvarn. Väldigt, väldigt roligt! Det var inte så vingligt som jag trodde, men däremot var det mycket jobbigare för axlarna än jag hade väntat mig. Inte att göra själva paddeltaget, men att liksom hålla uppe paddeln hela tiden, om ni förstår hur jag menar. Man fick mjölksyra efter typ 2 minuter, och den stannade ju kvar där hela tiden.

Vi paddlade i ca 3 timmar inkl fikapaus - nedströms i Tidan - och sedan blev vi upplockade. Mycket roligare än att behöva paddla tillbaka samma väg. Det blev väldigt många skratt, när kajakerna svängde in i vassen, eller nåt träd, och när man skulle i och ur kajaken. På det hela fantastiskt roligt, och nåt jag verkligen kan rekommendera!!!

Nu har jag bara mobilbilder att dela med mig av, vi vågade inte ha med kameran ifall nån skulle drutta i...


De var mycket tyngre än jag trodde med, man fick bära dem över några hinder på vägen och det gick inte så lätt att bära själv. 
En av platserna där man fick bära kajaken runt en liten damm. 
Fikapaus i skogen. 
Fredagen avslutades sedan med lite chickenwings på O'Learys, följt av bio - Elysium (överskattad film, den var inget speciellt alls). Superfredag!

2 kommentarer :

  1. Gillade du inte Elysium? Jag tyckte den var rätt bra, och fin story. Det var inte så mycket saker att störa sig på heller, orimliga grejer de ibland gör i filmer du vet som bara inte skulle funka eller är realistiska. 8/10 från mig! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä jag tyckte den var lite... tam. Eller det kändes inte som om något i filmen var direkt något nytt? Det var liksom helt ok underhållning ett tag, men jag hade nog lite högre förväntningar på den bara...

      Radera