torsdag 9 januari 2014

Hatade knäböj

Nu är ju vardagen tillbaka på "riktigt" och både kickboxingen och kosthållningen har lagts till styrketräningen igen.

Kör för nuvarande ett 3-pass upplägg: Ben, Bröst och Rygg, men jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag ska "gå tillbaka" till att köra tex styrkelabbets "Starting Strength", dvs mestadels grundövningar (knäböj, marklyft, chins) och köra MER på dem, eller om jag ska fortsätta med det jag kör nu, dvs grundövningar ihop med isolerande övningar.

Jag gillar fortsättningsträningen på styrkelabbet med, även om jag nu skulle få justera tex chins så att de blir med hjälpvikt eftersom jag *fortfarande* inte fixar en enda utan... Grrrr.... Min enda "skräck" på det programmet är annars knäböjen, som ju typ är den allra mest grundläggande styrkeövningen i ALLA program, inte minst om du vill få en schysst rumpa. Jag vet inte vad det är med den, men jag tycker fasiken aldrig att jag blir starkare i den! Och det är svårt att lägga på vikter med, för då kommer jag ju liksom helt enkelt inte upp... Surt!!! Vet att jag inte är själv om att ha svårt för övningen, minst 2 tösabiter till i omgivningen har samma åsikt som mig, men det stör mig något kopiöst eftersom jag bara känner mig SVAG i den övningen (inte riktigt det man vill känna när man styrketränar!).

Jag får väl fnula vidare på vilket program jag ska ta, i vilket fall är det ju läge att lägga i en växel till! =)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar