tisdag 14 januari 2014

Inspiration

Igår testade jag styrkelabbets program första gången, det blev alltså bara en mängd (ca 60-70 st) marklyft, och ungefär lika många militärpress (axelpress). Det var... ovant, att göra så mycket, på en och samma övning, och resultatet blev lite annorlunda än jag är van vid - man blev inte sådär totalslut i någon enskild muskel, men däremot var verkligen hela kroppen slut på kvällen..

70 kg är vad jag klarar 3-4 reps på just nu, men jag hoppas det ökar
på lite snabbar nu när jag kommer köra mer marklyft. 
Det märktes inte minst på sparringen, där jag dessutom lyckades slå upp min senaste skada på smalbenet det första jag gjorde. Resten av sparringen blev rätt kass, ingen bra känsla alls - men det är bara att ta nya tag och se till att det blir bättre nästa gång igen.

Idag ska jag och en kollega åka till Formex - eller rättare sagt så åker vi i eftermiddag och går på mässan i morgon, det ska bli väldigt trevligt att komma ut och få lite inspiration! Ska försöka fota lite, även om det bara blir med en kass mobilkamera... Jag hoppas jag hinner klämma in en lunchträning idag innan, för i morgon blir det hotelfrulle för hela slanten =D

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar