söndag 10 augusti 2014

Uteyoga, beachvolley och HIIT

Igår var en riktigt trevlig dag, vi lämnade barnen för en lekdag hos mormor och sedan började vi dagen med ett Yoga-pass av Moyom i tenhult, ute i gräset. Jätteskönt pass, tyckte väldigt mycket om att instruktörerna gick runt och "puttade" positionerna till rätta, tycker det kan vara så svårt annars att veta om höfterna är raka, tex. Därpå blev det lite frukost på hembyggdsgården, innan jag och maken fick vara med och gästspela på lite kompis-beachvolley vid tenhultssjön.

Jag har nog inte spelat beachvolley sedan jag var typ 15, men reglerna är ju inte så avancerade så det var inte så svårt att vara med - därmed inte sagt att jag hade nån vidare kontroll på vart jag skickade iväg bollen, den gick lika ofta åt motsatta hållet som åt det hållet jag tänkte... Roligt som f-n var det i alla fall!

Dagen avslutades med lite tapas och sangria på Vinotheket, inte dumt alls, och skönt att få lite egentid ihop!

Idag hade jag tänkt försöka mig ut på en löptur på kvällen, men jag hade ju glömt att maken skulle på bio, så eftersom jag var själv hemma med barnen fick jag hitta på något annat. Lösningen presenterade sig när jag googlade "HIIT träning hemma" och fick upp en rad instruktionsvideos på Youtube, där valet föll på den här:

20 minuter, vara 5 minuters uppvärmning och 5 minuters nedvarv/stretch lät ju tämligen hanterbart, även om jag hade mina misstankar. Och japp, jag tror jag dog lite ;-) Inget avancerat alls, bara två övningar på den intensiva delen - squatjumps och burpees. 20 minuter senare så droppade det svett från hela ansiktet, men ungarna (som kollade bolibompa) hade ju inte ens märkt att jag höll på med något - alltså ett riktigt bra betyg om man inte hinner eller kan komma iväg.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar