fredag 5 februari 2016

Friday Things

Vet inte vart den här veckan tagit vägen... Eller min lön, för den delen, fy vad tråkig februari är rent ekonomiskt! Här kommer i alla fall lite länktips på smått och gott jag snubblat över i veckan.

(PS - fick nyligen reda på att det är väldigt otydligt vad som är länkar i min blogg, försöker komma runt det men det verkar inte funka så bra... I alla fall så är det minst en länk per inlägg här nedan!)

  • Jag har ju tidigare nämnt att hela USA verkar gräva fram de flötigaste och göttigaste recepten till Supberbowl, men det finns ju faktiskt några bloggare där ute som lyckas göra riktigt goda saker som inte är fullt så onyttiga... Kolla bara på jordnötspajen här liksom!
  • Såhär mitt i vintern måste jag säga att trädgårdsodling känns väldigt långt borta, men tydligen är det hög tid att börja kultivera sin chili om man vill ha någon i sommar! Mitt försök förra året blev... sådär, på sin höjd, så jag är lite i valet och kvalet om jag ska testa igen, och läsa på lite mer först den här gången kanske...
  • Idag är det tydligen internationella Nutella-dagen! Nutella är ju lite av en stående favorit hemma - eller rättare sagt kan jag INTE ha det hemma för då är burken slut på ingen tid alls... Men det finns ju fler alternativ än vanlig Nutella - Änglamark gör en som är utan en massa skit i (dock lika mycket socker), som är jättegod, och känner man sig väldigt entusiastisk kan man göra sin egen nutella, med ännu bättre ingredienser!
  • Tyvärr har jag aldrig hittat de citroner som heter "Meyer Lemons" här i Sverige, de verkar vara en sötare variant av den vanliga citronen, men likväl så tycker jag att den här kannan med Lemon Shandy Sangria ser heeelt fantastisk ut... Tänk en sån kanna en varm sommardag!
  • Deadpool är ju en av de karaktärer från Marvels superhjältar som dyker upp i precis alla sammanhang på nätet, men jag har inte haft något grepp om karaktären som sådan. Sist jag var på bio såg jag däremot trailern för filmen om honom som har premiär nästa vecka (tror jag), och jag måste säga att den såg grymt skön ut!
Med detta så vill jag bara önska er alla en fantastisk helg!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar