fredag 26 februari 2016

Friday Things

Nu har jag ju hunnit göra ett litet gäng såna här inlägg - vad tycker ni om dem? Är de bra/roliga? Vill ni ha mer tips av något slag eller ska jag bara fortsätta ge lite olika tips i olika kategorier?
  • Att människokroppen är fantastisk är inget nytt, men ibland får man en påminnelse om exakt HUR fantastisk den är. Visste du till exempel att kompositionen av en mammas bröstmjölk kan ändras över en dag, för att fylla barnets tillfälliga behov?
  • Till helgen tror jag att Grotesco går här i stan, den verkar superkul! Har tyvärr inga biljetter, men kanske någon annan gång. 
  • Vad ska vi ta för drinktips den här veckan då... Jo, varför inte slå till med en riktigt klassiker till helgen, en hederlig och alltid lika god White Russian!?
  • Till middag tycker jag att du ska testa nåt vi åt i går kväll (mitt eget recept kommer), nämligen lite quesadillas, tex med sötpotatis och svarta bönor.
  • Vi måste nog ha något sött efter med... Kanske lite sushi till dessert? Eller, om man orkar dra det lite längre så skulle jag vilja göra citronkakan från veckans Mästerkocken, den såg sådär sinnessjukt god ut! Om inte annat känns det väl som en perfekt dessert till påskafton?

Bild från mästerkocken. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar