onsdag 16 mars 2016

Lappsjuk*

O-kej.... Nu har vi vabbat med barnen i tre dagar (jag tisdag-onsdag) och båda två verkar äntligen piggna till lite - Lukas lite mer än Oliver men han blev också sjuk (och frisk) först. Vet inte riktigt vad det var som drabbade dem egentligen, feber i typ 3 dagar och sen en efterföljande förkylning med hosta typ.

Nåväl. Idag, när de hade lite mer ork, så har vi påsk-pysslat lite. Eller ja, vi började tillsammans men sen fick jag avsluta allas pyssel när lusten tröt... Haha, jaja.

(idag blir det bara halvdana mobil-bilder, har inte orkat engagera mig mer än så)
Mormor var snäll och kom förbi med en massa goda frukter igår, extra gott att äta ute i solen!

Blev galet glad över att det helt oväntat blev soligt och varmt!! En klarblå himmel och såpass varmt på altanen att man kunde sitta ute i t-shirt utan problem, det var så galet välbehövligt att det nästan inte finns ord för det! Däremot kom ju dessvärre följden av det fina vädret kort därefter, med vårens första allergi-nys-attack.. Medicin beställd nu i alla fall.

Däremot är jag just nu helt galet rastlös, idag har jag liksom inte gjort nånting som man använder kroppen för. Det kliar i hela mig efter att få gå en låååång promenad i solen, men maken ska på en sällsynt AW idag, och jag kan inte gärna dra mig med de här två "nästan friska" barnen på nån längre runda - vi har bara varit ute på altanen mest. Dessutom är det liksom lite för mycket vinter för att man ska kunna tex greja i trädgården, och sopa garageinfart och städa huset gjorde jag ju igår - alltså är jag nu då väldigt rastlös (och samtidigt allergi-trött, hurra). Snart ska jag i alla fall stoppa in ungarna i bilen och åka och köpa nån slags hämtmat - har inte haft minsta lilla lust att stå inne och laga mat i det fina vädret.

Våren ÄR ju sakta på väg,, små små löften om att det kommer bli sommar igen!

*Fick lite hjärnsläpp, säger man så? "Cabinfever" är ju det engelska uttrycket, men jag kom inte riktigt på om det faktiskt var detta som var den svenska motsvarigheten, eller om det egentligen betyder nåt annat.  

2 kommentarer :

  1. Kärleksört?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp! Även min rabarber har börjat kika fram, och såklart lite snödroppar och knoppar till vad jag tror är tulpaner (har glömt lite vad jag planterade)

      Radera