lördag 12 mars 2016

White Winter Cocktail

Jag försöker hålla mig lite i skinnet nu, efter att ha gjort alldeles för många utsvävningar i vinter (jag har bara inte orkat bry mig, vilket förr eller senare resulterar i att man mår dåligt både fysiskt och psykiskt efter ett tag), och det går väl ... typ bra. MEN jag har gett mig fan på att det inte ska bli en så stor grej nu, eller sätta sig på huvudet, så idag när jag var vansinnigt sugen på en cocktail så får det helt enkelt BLI en cocktail, och jag njuter av den till fullo.



Det här är väl nästan lite som en White Russian, fast i cocktailformat, så jag döper om den lite:

White Winter Cocktail

2 cl whiskey
2 cl kahlua
1 cl galliano
ca 1-2 msk grädde (matlagningsgrädde funkar fint)

Skaka eller rör spritsorterna med is, häll upp i cocktailglas med mycket ny is i. Strila försiktigt över lite grädde - NJUT!





Inga kommentarer :

Skicka en kommentar