söndag 20 mars 2016

Familjeutflykt vid Västanåleden

Idag kände vi oss tillräcklig friska (även om Oliver är hostig och jag är riktigt förkyld) för att ge oss ut på en liten utflykt i det helt fantastiska vädret. Vi bestämde oss för att gå en liten del av Västanåleden, ca 5 km fram och tillbaka, i lite sakta mak, med stopp i det fina vindskyddet vid vändpunkten. Vi ställde bilen i Röttle och gick utmed Vättern bort, med fågelkvitter och vågskvalp som sällskap - löjligt idylliskt, jag vet...

Här kommer en bildbomb från dagen!

En bit av vägen är det bokskog, väldigt vackert! Sen varför Lukas helst ska bära med sig halva skogen vet jag inte...

Vårtecken! Fanns mängder med blåsippor (det är väl det va?!?) utmed stigen. 

Går det att klättra på så ska det klättras på. 

Här hade vi det riktigt gött vill jag lova!

Förutom korv och bananer med choklad så värmdes även pappas hembakade bullar på lite över elden. Det blev INTE fel vill jag lova!




Utsikten var det inga fel på heller!
När vi satt i vindskyddet och grillade så var barnen nere vid stranden och kastade macka. 

 Man måste ju få lite balans i livet också, sägs det...




Det blev på det hela taget en fantastisk dag, mycket tack vare att barnen verkligen gillar att vara ute så här - något vi inte slutat förvånas över än riktigt. Det är inget gnäll (ja ok, lite trötta ben på hemvägen) och de hittar omedelbart saker att leka med. Där är ju en STOR fördel att välja grillplats vid en sjö eller liknande, kan man kasta saker i vatten så kan man tydligen hålla på med det i flera timmar...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar