torsdag 3 mars 2016

Trött på vintern

Ååååh vad surt det är när det kommer snö/blask igen när man fått en liten försmak om våren, även om man vet att det inte är dags för vår än.... Hemma "på höjden" ligger det typ en decimeter snö, till skillnad från inne i stan där det i princip är barmark...

En helt orelaterad bild på min lunch häromdagen, som visserligen 
gjorde mig riktigt glad - Sodexo visade upp sitt nya lunchkoncept här, 
och det var riktigt, riktigt gott! Finns ju ändå få saker som 
gör mig så glad som god mat (näst efter sol).
Idag blir det lite lunchträning i form av marklyft tror jag, men i eftermiddag, efter jobbet, blir det ett efterlängtat yogapass. Det är svårt att hinna med dem till vardags, men jag har varit så stel och haft ont lite här och var på sistone så nu får det nog allt prioriteras lite. Bäst av allt är ändå känslan man har i kroppen och huvudet efter yogan, man är mjuk, varm, avslappnad och i liksom ett alldeles fluffigt tillstånd...

Reflekterade lite över att vi klarat oss igenom Vabruari så himla bra, har en enda VAB-dag för Oliver bara. Min egen teori är att det beror åtminstone till en del på att även barnen får lite extra D-vitamin på vintern, för det har inte varit brist på smittkällor i övrigt. Ska väl iofs tilläggas att jag precis nu känner som att jag har något i kroppen som skulle vilja bryta ut, men den känslan har jag fått flera gånger utan att det liksom blivit något av det *ta i trä*.

För övrigt så är man väl lite inne i den där perioden nu som bara "är". Man längtar efter vår, men vet att det kommer att dröja, man längtar efter semester, men det är långt kvar... Det gäller liksom bara att stå ut lite - för just den här perioden på året är det svårast av allt att bara njuta av stunden...

Med det här ganska meningslösa inlägget vill jag väl mest säga att jag önskar er alla ett skönt veckoslut!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar