tisdag 1 mars 2011

Back in business

Jaha ja, då har jag varit på jobbet idag för första gången på nästan ett år (hade nästan inget jobb på vårkanten innan Lukas kom). Det kändes väl ok, men det var lite deprimerande likt känslan man får när man kommer tillbaka från semestern - man är superglad och lever på semestern i ungefär 4 timmar, sedan känns det som man aldrig varit borta.

I alla fall var det kul att träffa alla igen, och väldigt det ÄR skönt att känna att man överhuvud taget har ett jobb! Och det är skönt att det bara är halvtid nu i tre månader, det känns som det blir lite mer av en mjukstart då.

Igår natt var i alla fall första natten för Lukas att sova i sitt eget rum. Vi hade på babymonitorn bara för att höra honom innan han arbetade upp sig så han väckte Oliver. Problemet var bara att vi båda vaknade av monitorn så fort han gnydde, så även om jag inte behövde gå upp och ta honom i natt så var jag väl inte direkt pigg i morse. För tillfället pendlar han mellan att vakna en gång i timmen till en gång varannan timme, men jag hoppas verkligen att det ska bli mer sällan framöver. Vi får väl ge det en vecka eller så och sedan utvärdera lite eller nåt =)

Nu ska jag fortsätta kolla på House!

1 kommentar :

  1. hej!

    Så skönt att du har jobb Linda!! Och att du vet att du trivs,,, det är värt mycket :)
    Kram Maria
    http://mariasdagbok.blogspot.com/

    SvaraRadera