lördag 12 mars 2011

En lördag i solen, konstigt nog

Nu har vi sovit en hel natt - både maken och jag - samtidigt dessutom! Lukas sov hos mormor och det hade gått jättebra, så det enda som kom mellan mig och min sovmorgon var att Oliver ville ha frukost redan vid 7 (då hade han varit uppe en timme redan). Men men, sova fick vi ju i alla fall - så skönt! Däremot märker man att man är lite "skadad", för sömnen är lite mer upphackad än den är i vanliga fall.

Idag var det ju sånt skitväder rent ut sagt, att vi bestämde oss för att åka till Linköping en sväng med mina föräldrar. Otroligt trevlig stad, älskar deras möbelbutiker (Nordic är favoriten) och så har de ett mysigt centrum med. Men den absolut största fördelen är att det på något sätt alltid är väldigt mycket bättre väder där än hemma! Solen tittade fram på regelbunden basis, det var torrt överallt och temperaturen låg i alla fall på 5 grader, jämförelsevis jätteskönt med andra ord!

Tyvärr blev det inget shoppat, med 2 barn på släptåg har man kanske inte heller så mycket tid man vill för att gå och titta, dessutom hade vi bestämt att det enda vi skulle köpa om vi hittade det skulle vara ett nytt överkast i så fall. Uppenbarligen är det ingen annan som tycker att det vore snyggt med ett limegrönt eller orange överkast, eller i alla fall går det inte att hitta där jag letar... Det var i vilket fall trevligt att komma ut en sväng, och dagen flöt på utan några större missöden. På hemvägen blev vi återigen 1-barnsföräldrar för dagen/natten eftersom nu fick Oliver följa med mormor och morfar hem för natten.

Nu ikväll har vi kollat film, bojkottar melodifestivalen om jag har möjlighet, och nu ska gubben min spela lite med sina kompisar (på playstationen då) så då blev det en liten runda till bloggen och sen ska jag gå och lägga mig.

Kändes mest som det här blev en redogörelse för dagen, men det känns inte som jag just nu har hjärnkapacitet nog att komma på något mer intressant just nu. Sov gott!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar