fredag 11 mars 2011

Vinner jag drömvinsten i morgon så köper jag hela kollektionen...

Herregud, nu har Lukas gnällt hela veckan, oavsett vad jag gör. Han verkar vara extremt frustrerad över att han inte tar sig dit han vill, men det känns inte direkt som det närmar sig att krypa heller... Idag har han verkligen nött på mig, och jag var helt slut på eftermiddagen. Som tur var tyckte då mormor att det skulle vara kul att ha honom en stund (han brukar inte vara så gnällig hos henne heller) så hon kom och hämtade honom efter jobbet. Som bonus på det hela så ska han stanna hela natten! *ser ljuv sovmorgon framför mig*

I alla fall var det så skönt att få spendera lite tid med bara Oliver, och eftersom vi började bli hungriga bestämde vi oss för att möta upp pappa och gå på Jensens Böfhouse. INTE mitt favoritställe, inget vidare kött, sås eller service, MEN de har ju glassbuffe och eftersom nästan alla andra ställen har afterwork (=för stökigt för en 4-åring) så fick det bli det ändå. Men men, det var en kanongod våffla till efterätt, och Oliver klämde glatt i sig två stora omgångar med glass. Efter en ganska rejäl portion med hamburgare och pommes. Fantastiskt vad glass det kan få plats i små magar!

På vägen hem hämtade jag upp mitt House of Lola-paket som kommit. Jag ska ju inte få sakerna förrän på födelsedagen, men jag ville kolla så allt stämde eftersom det är ett tag dit och jag vill ju inte att ev. retur ska strula för det. Så - jag testade alla mina 3 plagg, inklusive klänningen - och de var så fina! Till och med maken var så pass imponerad över klänningen att han tyckte att jag skulle beställa den rosa OCKSÅ, eftersom de var så olika =) =) =) Så det blir nog det jag gör tror jag, för gud vad jag älskar den klänningen...

Man fick ju ett hemligt barnplagg med, och jag fick ett par jättefina skatepants i mörkgrå (eller blå, det var ju mörkt när vi kom hem så det var svårt att se) ur vårens kollektion. Jag blev jättenöjd, verkligen ett bra plagg som kommer användas mycket!


Oliver blev överlycklig över sina nya "doktorsbyxor" - de har ett rött kors på där bak vid rumpan.

Nu ska jag och maken sätta oss och kolla på "på spåret" - jag önskar alla en trevlig helg!

4 kommentarer :

  1. Hej! Hoppas du får sova länge i morgon! VA?? Har du fått dina lola kläder? Det har inte jag :( Ha en skön helg!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Jag är också grymt nöjd med allt som jag beställde. Fick en fin mönstrad klänning i grått, svart och rött till A som hemligt. Den är dock stor och får nog vänta minst till hösten. Ska också köpa den nya... Kanske en sambeställning? Kram

    SvaraRadera
  3. Vad kul att kläderna passade, blir spännande att se dem på.

    Kram i

    SvaraRadera
  4. Ida, får dem inte förrän på min födelsedag =)

    Jossan - gärna, ska vi maila Christel kanske? Lovar att du får första tjing på den nya rosa om det är nån gång vi vill ha den båda två ;-)

    SvaraRadera