lördag 19 mars 2011

Du vill inte träffa mig när det ösregnar...

Alltså jag är extremt väderpåverkad när det gäller mitt humör, och eftersom solen skiner och det är 6 grader i skuggan så känner jag mig på betydligt bättre humör idag än jag var igår. Har till och med hunnit sitta ute i solen (utan ytterkläder!!!) med en bra bok (Carpe Jugulum av Terry Pratchett) i över en timme. Hann faktiskt till och med få lite fräknar =)

Just nu är det (ta i trä) lugnt och skönt här i huset, Oliver är hos mormor och gubben är på gubb-träff, så det är bara jag och den (för tillfället) sovande minsta mannen i huset. Mycket behagligt!

Även om det rinner för fullt från taket och snön smälter i ganska bra takt så lär jag väl inte kunna beskära äppelträd och vinbärsbuskar den här helgen, åtminstone inte utan att bli vada i snöblask och SÅ engagerad känner jag mig inte i mina äppelträd. Däremot har jag faktiskt hunnit städa av lite på förmiddagen vilket jag känner mig extremt nöjd med.

Och nu har det varit tyst och lugnt i säkert 20 minuter, så självklart börjar jag bli rastlös! Jag måste ha världens sämsta tålamod med att göra ingenting, eller så är det för att jag aldrig hinner vänja mig innan det sätter fart igen... Här kommer i alla fall ett par bilder från en solig promenad tidigare i veckan på mina goa sketungar!


Bedårande go' och glad har han varit i veckan, trots en riktigt rejäl förkylning med halsont och feber.


Oliver, som alla andra 4-åringar, tar gärna en sisådär 50 minuter på sig att gå hem från dagis (jag går dit på 10 minuter) eftersom alla stenar ska hoppas ifrån, alla pinnar ska plockas, alla stenar kastas osv... Men glad är han alltid, han med =)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar