måndag 6 juni 2011

Heliga skit

Eller holy shit, om man vill vara internationell, det är varmt! Jag älskar det och hade gärna levt i den här värmen jämt!

Om det inte var för en sak...

Man får inte nåt vidare tålamod av att vara klibbig som ett flugpapper och varm som en kokt lax, och det är inte någon bra sak när man har två ganska (av värmen gissningsvis) tjötiga/gnälliga/griniga barn...

Annars kunde man ju tänka att värmen är bra ur viktsynpunkt, för när det är så här himlans varm som det varit idag så är man ju inte så hungrig. Men då glömmer man ju att i alla fall jag sväller upp som en liten ballong av värmen... Ingen beach 2011 där inte!

Helgen har för övrigt varit jätteskön, jag jobbade visserligen i fredags men det känns ändå som det har varit en lång ledighet. Vi har egentligen inte gjort så jättemycket, en tripp till Attarpsbadet med Oliver i torsdags, en tur till Gränna i söndags, och däremellan har det mest varit någon slags blandning av slappande och grejande här hemma. Lite gräsklippning, ogräsrensning och bad i den stora bassängen (läs: den lilla uppblåsbara barnpoolen som rymmer typ 10 liter) är en del av det som bjudits. Så det har varit ganska skönt!

Det märks på Oliver att det nog kommer bli en lite jobbig sommar, eftersom han bara är 15h barn så går han ju på sommarlov på torsdag, och mamma och pappa räcker inte riktigt till när det ska underhållas på dagarna. De flesta kompisarna går ju längre på dagis eftersom de inte har småsyskon, men maken min får väl uppföra något slags barn-utbyte med de som är lediga eller som inte går så långa dagar, annars kommer vi nog klättra på väggarna allihop om en vecka eller så... Speciellt som grannbarnen dessutom går ganska långa dagar på dagis.

Nu tänker jag sätta mig och ta en glass (nej, det går åt skogen med allt vad dieter heter just nu, och jag är jätteförbannad på mig själv för det men det gååååååår bara inte just nu!)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar