onsdag 29 juni 2011

Mer global uppvärmning åt folket!

Jag ÄLSKAR den här värmen. Verkligen, jag skulle utan problem kunna leva i det här varje dag! Att bara stoppa fötterna i ett par sandaler och gå rakt ut i klänning på morgonen och det är VARMT, går knappt att slå den känslan...

Nu är det bara 3 dagar till jag jobbar, innan jag går på 3 veckors semester, men till och med jobbet känns ju så mycket lättare i solen, även om man såklart hellre hade varit ute i den. Maken och barnen hade varit vid en sjö igår och badat alla tre (!!!) så det verkar som tom sjöarna börjar få upp temperaturen så smått. Själv vill jag nog däremot ha en sisådär 24 grader eller mer om jag ska bada....brrrrr....

På lördag blir det 1-årskalas för Lukas. Man skulle ju kunna säga att det är lite skillnad på pretentionsnivån mellan barnen, när Oliver fyllde ett bakade jag en tårta (i form av en drake) till oss vuxna, och gjorde dessutom en som var nästan sockerfri till honom... Den här gången kommer jag antagligen köpa en tårta, och så får Lukas smaka av den, socker eller ej. Han äter ju inte direkt något sötat annat än i akuta nödfall (läs: när han gallskriker i bilen och det är 5 mil kvar och vi bara har tom&jerry kex) eftersom jag tycker att det vore otroligt elakt att göra honom sockerberoende, men som sagt, lika noga som med Oliver det blir det inte.

Nu ska jag sätta mig och jobba, om jag kan låta bli att fastna med blicken utanför fönstret och drömma mig ner till Frankrike....

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar